ПОГОДЖЕНО
на засіданні педагогічної ради ліцею
від 31.08.2023, протокол №1
ЗАТВЕРДЖУЮ
Наказ від31.08.2023 №63
Директор ОГУЛЬЦІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
БОГОДУХІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ__________ Тетяна Омеляненко

Навчальний план

ОГУЛЬЦІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
БОГОДУХІВСЬКОГО РАЙРОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
на 2023/2024 навчальний рік

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

ДО РІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ
ОГУЛЬЦІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
БОГОДУХІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
на 2023/2024 навчальний рік

І. Загальні засади

Річний навчальний план ОГУЛЬЦІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БОГОДУХІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ складений згідно із законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», враховуючи вимоги Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України (далі КМУ) від 21.02.2018 № 87 зі змінами, внесеними постановою КМУ від 24.07.2019 №688 «Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти», Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №898, Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою КМУ від 23.11.2011 №1392, Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 №2205, на основі Освітньої програми ОГУЛЬЦІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БОГОДУХІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі ОГУЛЬЦІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ) на 2023/2024 навчальний рік, схваленої на засіданні педагогічної ради закладу 31.08.2023 року, протокол №1.

- Освітня програма для 1-2 класів розроблена на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (із змінами, внесеними постановою КМУ від 24.07.2019 №688 «Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти»), відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти О.Я.Савченко (наказ Міністерства освіти і науки України (далі МОН України) від 12.08.2022 №743«Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів закладів загальної середньої освіти»).

- Освітня програма для 3-4 класів розроблена на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» зі змінами, внесеними постановою КМУ від 24.07.2019 №688 «Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти», відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти О.Я.Савченко (наказ МОН України від 12.08.2022 № 743 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів закладів загальної середньої освіти»).

- Освітня програма для 5,6 класів розроблена з метою забезпечення впровадження Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою КМУ від 30.09.2020 №898 та на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 №235 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти».

- Освітня програма базової середньої освіти (7-9 класи) окреслює організацію закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1392, і складена відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (наказ МОН України від 20.04.2018 № 405) з навчанням українською мовою.

- Освітня програма профільної середньої освіти (10-11 класи) окреслює рекомендовані підходи до планування й організації єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти і складена відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня з філологічним профілем для учнів 10,11 класів (накази Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408 та від 31.03.2020 №464 «Про внесення змін до типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня»). Основними напрямами диференціації навчання є розширення вивчення окремих предметів, доповнення інваріантної складової навчальних планів додатковими предметами та курсами за вибором учнів, факультативами; запровадження індивідуальної форми навчання.

Тип закладу - комунальний заклад, ліцей.

Кількість класів – 11, в них – 118 учнів.

ІІ. Порядок вивчення окремих навчальних предметів

Річний навчальний план ОГУЛЬЦІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ охоплює інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову, де передбачені години на вивчення окремих предметів інваріантної складової, упровадження курсів за вибором, факультативів та індивідуальних і групових занять.

З метою забезпечення виконання Державного стандарту освіти забезпечено викладання навчальних предметів інваріантної складової у повному обсязі годин, що передбачені Освітньою програмою ліцею.

При розподілі годин варіативної складової річного навчального плану враховані інтереси, побажання та потреби учнів, батьків, а також можливості навчального закладу щодо навчально-методичного, матеріально-технічного та кадрового забезпечення.

Години варіативної складової річного навчального плану школи розподілені наступним чином.

Клас Предмет, мета викладання
1,2 Додаткова година до годин інваріантної складової Українська мова (по 1 годині на тиждень) для забезпечення синхронності у навчанні читання і письма в букварний період
3,4 Додаткова година до годин інваріантної складової Українська мова (по 1 годині на тиждень) з метою розширення та систематизації знань школярів.
7 Додаткові години до годин інваріантної складової Українська мова (по 1 годині на тиждень) з метою поглиблення, систематизації та узагальнення знань школярів
7 Додаткові години до годин інваріантної складової Алгебра (0,5 год.) з метою поглиблення та систематизації знань з алгебри
7 Додаткові години до годин інваріантної складової Історія України (1 година на тиждень) з метою поглиблення знань з історії України.
8 Додаткові години до годин інваріантної складової Історія України (1 година) з метою поглиблення знань з історії України
8, 9 Курс за вибором Харківщинознавство (по 1 годині на тиждень) з метою вивчення історії рідного краю, Слобожанщини.
8,9 Години на поглиблене вивчення Українська мова (по 2 години) з метою поглиблення та розширення знань учнів. Українська література (0,5 години на тиждень у 8 класі) з метою поглиблення знань школярів
8,9 Додаткові години до годин інваріантної складової Англійська мова (по 1 годині на тиждень) з метою поглиблення та систематизації знань з іноземної мови, підготовки до державної підсумкової атестації
10,11 Додаткові години до годин інваріантної складової Українська мова ( по 2 години на тиждень у 10 та 11 класі) з метою поглиблення та систематизації знань учнів, підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання.
11 Додаткові години до годин інваріантної складової Українська література (1 година на тиждень) з метою поглиблення та систематизації знань учнів, підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання.
10,11 Курс за вибором Готуємося до ЗНО (3 години на тиждень у 10 класі, 2 години на тиждень у 11 класі) з метою систематизації та узагальнення знань школярів та підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання
10,11 Курс за вибором Креслення (по 1 годині у 10 та 11 класі) з метою розвитку просторового мислення учнів, уміння швидко сприймати і усвідомлювати інформацію графічними засобами.
10,11 Індивідуальні заняття Історія України (1година на тиждень у 10 класі, 1 год. у 11 класі) з метою поглиблення, систематизації та узагальнення знань школярів.
10,11 Індивідуальні заняття Математика ( по 1 годині на тиждень у 10,11 класах) з метою систематизації та узагальнення знань школярів, підготовки до ЗНО.
11 Додаткові години до годин інваріантної складової Історія України (1 година на тиждень) з метою систематизації та узагальнення знань учнів, підготовки до ЗНО

Викладання фізичної культури здійснюється за наступними модулями:

Клас МОДУЛЬ
5-9 1.Легка атлетика 2. Футбол 3. Баскетбол 4. Волейбол
10-11 1. Легка атлетика 2. Баскетбол

Реалізація змісту освіти, визначеного Державним стандартом, також забезпечується вибірково-обов’язковими предметами (інформатика, мистецтво, технології), що вивчаються в 10 та 11 класах на рівні стандарту. Учні 10,11 класів обрали два предмети: інформатику та технології.

Програма вивчення інформатики в 10 класі передбачає:

1)Інваріантний базовий модуль - 35 годин;

2)Вибірковий модуль: «Інформаційна безпека» - 17 годин.

Всього: 52 години (1,5 години на тиждень).

Вивчення інформатики в 11 класі буде здійснено таким чином:

1) Інваріантний базовий модуль – 35 годин;

2) Вибірковий модуль «Основи електронного документообігу» -17 годин.

Всього: 52 години (1,5 години на тиждень).

На виконання нової навчальної програми «Технології» в 10 класі, відповідно до Методичних рекомендацій щодо викладання трудового навчання (технології) у 2023/2024 навчальному році, учні спільно з учителем обрали такі три модулі:

1) Дизайн сучасного одягу (15 годин);

2) Краса та здоров’я (17 годин);

3) Техніки декоративно-ужиткового мистецтва (20 годин).

Всього: 52 години (1,5 години на тиждень).

У 11 класі викладання курсу «Технології» буде здійснено згідно таких модулів:

1) Основи підприємницької діяльності(18 годин);

2) Основи автоматики і робототехніки(16 годин);

3) Креслення(18годин).

Всього: 52 години (1,5 години на тиждень).

Години інваріантної та варіативної складових, що не мають повної кількості годин, викладатимуться за наступним розкладом:

Предмет Клас І семестр ІІ семестр
Українська мова 5 5 4
Іноземна мова (англійська) 3 4
Досліджуємо історію і суспільство 2 1
Інформатика 1 2
Іноземна мова (англійська) 6 4 3
Інформатика 1 2
Українська мова 7 3 4
Алгебра 3 2
Хімія 7 1 2
Українська література 8 3 2
Історія України 2 3
Історія України 9 1 2
Географія 2 1
Історія України 10 2 1
Географія 1 2
Хімія 10 2 1
Захист України 1 2
Інформатика 10 2 1
Технології 1 2
Історія України 11 2 3
Захист України 2 1
Інформатика 11 2 1
Технології 1 2

ІІІ. Структура навчального року

Відповідно до статті 15 ХІІ розділу Закону України «Про освіту» навчальні заняття організовуються за семестровою системою:

І семестр - з 1 вересня до 24 грудня 2023року;

ІІ семестр – з 15 січня до 31травня 2024 року.

Впродовж навчального року для учнів проводяться канікули орієнтовно в такі терміни: осінні з 30 жовтня до 5 листопада 2023 року,

зимові з 25 грудня 2023 року до 14 січня 2024 року,

весняні з 25 березня до 31 березня 2024 року.

Додаткові канікули для 1 класу-з 19 лютого до 25 лютого 2024 року.

Державна підсумкова атестація учнів 4,9,11 класів проводиться згідно з вимогами чинного законодавства України у терміни, визначені Міністерством освіти і науки України.

Відповідно до рішення педагогічної ради ОГУЛЬЦІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ від 31.08.2023, протокол №1 навчальна практика та навчальні екскурсії в закладі не проводяться.

Режим роботи школи – п’ятиденний.

Заняття розпочинаються о 9 годині. Між уроками проводяться перерви по 10 хвилин та дві великі перерви по 20 хвилин. Тривалість перерв між уроками в початкових класах збільшено для організації повноцінного відпочинку учнів та збереження педагогічного навантаження вчителів початкових класів.

У зв’язку із введенням карантинних заходів та воєнного стану використовуються технології дистанційного та/або змішаного навчання. Зокрема, у закладі застосовуються такі форми та платформи дистанційного навчання:«На Урок»,"Всеосвіта", GOOGLE CLASSROOM; онлайн-заняття через Google Meet, Zoom, Skypе, Instagram, Viber; заздалегідь записані відеоуроки від вчителя чи із зовнішніх освітніх ресурсів; завдання для самостійної роботи з подальшою перевіркою, розміщенні на офіційному сайті закладу; вебсервіси та платформи; перегляд телеуроків проєкту «Всеукраїнська школа онлайн», на українських телеканалах МОН України, YouTube-каналі, заняття через мобільний та поштовий зв’язок вчителя і учнів; навчальні (у тому числі практичні, лабораторні) заняття, вебінари, онлайн форуми та конференції, самостійна робота, дослідницька, пошукова, проєктна діяльність, навчальні ігри, консультації.

З метою забезпечення в закладі єдиних підходів до створення електронного освітнього середовища на педагогічній раді 31.08.2023 року, протокол №1, схвалено використання електронної освітньої платформи NZ UA «Нові знання». У рамках таких єдиних підходів педагогічні працівники, користуючись академічною свободою, можуть обирати форми, методи і засоби дистанційного навчання.

IV.Системи оцінювання результатів навчання

Система оцінювання результатів навчання учнів базується на положеннях «Рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» (затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 01 квітня 2022р. за №289) та «Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» (додаток №2 до наказу №289).

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне).

Система оцінювання (бальна/рівнева):

· 10,11,12 – високий рівень

· 7,8,9 – достатній рівень

· 4,5,6 – середній рівень

· 1,2,3 – початковий рівень

Критерії оцінювання предметних та особистісних результатів

Оцінювання якості підготовки учнів з навчальних предметів здійснюється відповідно до вимог наказів Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти», від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» із змінами, внесеними згідно з наказом МОНУ від 19.08.2013 №1009

Перевірка навчальних досягнень учнів в усній формі

Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів в усній формі є: якість знань та умінь – правильність, повнота, глибина, дієвість, гнучкість, конкретність і узагальненість, системність, усвідомленість, міцність; культура мовлення – послідовність викладу матеріалу, правильність вживання термінів, повнота і чіткість у формулюванні висновків.

Усні відповіді учнів оцінюються за такими показниками:

Рівні навчальних досягнень Бали Критерії оцінювання навчальних досягнень
Початковий 1 Учень/учениця розрізняє об’єкти вивчення
2 Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об’єкт вивчення.
3 Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу, з допомогою вчителя виконує елементарні завдання.
Середній 4 Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію.
5 Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило.
6 Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу, відповідає правильно, але недостатньо осмислено, застосовує знання при виконання завдань за зразком.
Достатній 7 Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії
8 Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежність між фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність, відповіді логічні, хоч і мають неточності
9 Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією.
Високий 10 Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення
11 Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв’язує проблеми
12 Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях, самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обгрунтовані рішення

Критерії оцінювання письмових робіт:

Що виконав учень Відповідна кількість балів за завдання
Макси-мальний бал – 3 Макси-мальний бал – 2 Макси-мальний бал – 1
Отримав правильну відповідь і обгрунтував 3 бали 2 бали 1 бал
Отримав правильну відповідь, але вона недостатньо обгрунтована або розв’язання містить незначні недоліки 2,5 бали 1,5 бали 0,5 бала
Отримав відповідь, записав правильний хід розв’язування завдання, але в процесі розв’язування допустив помилку обчислювального або логічного характеру 2 бали
Суттєво наблизився до правильного кінцевого результату або в результаті знайшов лише частину правильної відповіді 1,5 бали 1 бал
Розпочав розв’язувати завдання правильно, але в процесі розв’язування припустився помилки у застосуванні необхідного твердження чи формули 1 бал 0,5 бала
Лише розпочав правильно розв’язувати завдання або розпочав хибним шляхом, але в подальшому окремі етапи розв’язування виконав правильно 0,5 бала 0 балів
Розв’язування не відповідає жодному з наведених вище критеріїв 0 балів 0 балів

Оцінкою роботи є сума балів, отримана учнем за виконання кожного завдання окремо. Якщо сумою є неціле число балів, то користуємося правилом округлення.

Виправлення і закреслення в оформленні розв’язання завдань, якщо вони зроблені акуратно не є підставою для зниження оцінки.

Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання із урахуванням проміжних (самостійні роботи) і тематичних (контрольні роботи) діагностичних зрізів.

Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів відображених у «Свідоцтві досягнень».

Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. Наприкінці курсу окремі підсумкові контрольні роботи не проводяться.

Оцінювання результатів навчання учнів 5 класу здійснюється у 1 чверті

І семестру за рівневою шкалою: В – високий, Д – достатній, С – середній, П – початковий; у 2 чверті, ІІ семестрі та річне,підсумкове оцінювання - за 12-бальною шкалою : його результати позначають цифрами від 1 до 12.

Директор Тетяна Омеляненко

Дивитись повністю з додатками - в ПДФ-форматі

Кiлькiсть переглядiв: 1000

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.