З Річного навчального плану ОГУЛЬЦІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БОГОДУХІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ на 2023/2024 навчальний рік, затвердженого на засіданні педагогічної ради ліцею 31.08.2023, протокол № 1
Система оцінювання результатів навчання учнів базується на положеннях «Рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» (затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 01 квітня 2022р. за №289) та «Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» (додаток №2 до наказу №289).
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне).
Система оцінювання (бальна/рівнева):
· 10,11,12 – високий рівень
· 7,8,9 – достатній рівень
· 4,5,6 – середній рівень
· 1,2,3 – початковий рівень
Критерії оцінювання предметних та особистісних результатів
Оцінювання якості підготовки учнів з навчальних предметів здійснюється відповідно до вимог наказів Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти», від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» із змінами, внесеними згідно з наказом МОНУ від 19.08.2013 №1009
Перевірка навчальних досягнень учнів в усній формі
Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів в усній формі є: якість знань та умінь – правильність, повнота, глибина, дієвість, гнучкість, конкретність і узагальненість, системність, усвідомленість, міцність; культура мовлення – послідовність викладу матеріалу, правильність вживання термінів, повнота і чіткість у формулюванні висновків.
Усні відповіді учнів оцінюються за такими показниками:
Рівні навчальних досягнень | Бали | Критерії оцінювання навчальних досягнень |
Початковий | 1 | Учень/учениця розрізняє об’єкти вивчення |
2 | Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об’єкт вивчення. | |
3 | Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу, з допомогою вчителя виконує елементарні завдання. | |
Середній | 4 | Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію. |
5 | Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило. | |
6 | Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу, відповідає правильно, але недостатньо осмислено, застосовує знання при виконання завдань за зразком. | |
Достатній | 7 | Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії |
8 | Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежність між фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність, відповіді логічні, хоч і мають неточності | |
9 | Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією. | |
Високий | 10 | Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення |
11 | Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв’язує проблеми | |
12 | Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях, самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обгрунтовані рішення |
Критерії оцінювання письмових робіт:
Що виконав учень | Відповідна кількість балів за завдання | ||
Макси-мальний бал – 3 | Макси-мальний бал – 2 | Макси-мальний бал – 1 | |
Отримав правильну відповідь і обгрунтував | 3 бали | 2 бали | 1 бал |
Отримав правильну відповідь, але вона недостатньо обгрунтована або розв’язання містить незначні недоліки | 2,5 бали | 1,5 бали | 0,5 бала |
Отримав відповідь, записав правильний хід розв’язування завдання, але в процесі розв’язування допустив помилку обчислювального або логічного характеру | 2 бали | ||
Суттєво наблизився до правильного кінцевого результату або в результаті знайшов лише частину правильної відповіді | 1,5 бали | 1 бал | |
Розпочав розв’язувати завдання правильно, але в процесі розв’язування припустився помилки у застосуванні необхідного твердження чи формули | 1 бал | 0,5 бала | |
Лише розпочав правильно розв’язувати завдання або розпочав хибним шляхом, але в подальшому окремі етапи розв’язування виконав правильно | 0,5 бала | 0 балів | |
Розв’язування не відповідає жодному з наведених вище критеріїв | 0 балів | 0 балів |
Оцінкою роботи є сума балів, отримана учнем за виконання кожного завдання окремо. Якщо сумою є неціле число балів, то користуємося правилом округлення.
Виправлення і закреслення в оформленні розв’язання завдань, якщо вони зроблені акуратно не є підставою для зниження оцінки.
Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання із урахуванням проміжних (самостійні роботи) і тематичних (контрольні роботи) діагностичних зрізів.
Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів відображених у «Свідоцтві досягнень».
Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. Наприкінці курсу окремі підсумкові контрольні роботи не проводяться.
Оцінювання результатів навчання учнів 5 класу здійснюється у І семестрі за рівневою шкалою: В – високий, Д – достатній, С – середній, П – початковий; у ІІ семестрі та річне за 12-бальною шкалою – його результати позначають цифрами від 1 до 12.
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.