Системи оцінювання результатів навчання

З Річного навчального плану ОГУЛЬЦІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БОГОДУХІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ на 2023/2024 навчальний рік, затвердженого на засіданні педагогічної ради ліцею 31.08.2023, протокол № 1

Система оцінювання результатів навчання учнів базується на положеннях «Рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» (затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 01 квітня 2022р. за №289) та «Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» (додаток №2 до наказу №289).

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне).

Система оцінювання (бальна/рівнева):

· 10,11,12 – високий рівень

· 7,8,9 – достатній рівень

· 4,5,6 – середній рівень

· 1,2,3 – початковий рівень

Критерії оцінювання предметних та особистісних результатів

Оцінювання якості підготовки учнів з навчальних предметів здійснюється відповідно до вимог наказів Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти», від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» із змінами, внесеними згідно з наказом МОНУ від 19.08.2013 №1009

Перевірка навчальних досягнень учнів в усній формі

Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів в усній формі є: якість знань та умінь – правильність, повнота, глибина, дієвість, гнучкість, конкретність і узагальненість, системність, усвідомленість, міцність; культура мовлення – послідовність викладу матеріалу, правильність вживання термінів, повнота і чіткість у формулюванні висновків.

Усні відповіді учнів оцінюються за такими показниками:

Рівні навчальних досягнень Бали Критерії оцінювання навчальних досягнень
Початковий 1 Учень/учениця розрізняє об’єкти вивчення
2 Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об’єкт вивчення.
3 Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу, з допомогою вчителя виконує елементарні завдання.
Середній 4 Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію.
5 Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило.
6 Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу, відповідає правильно, але недостатньо осмислено, застосовує знання при виконання завдань за зразком.
Достатній 7 Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії
8 Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежність між фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність, відповіді логічні, хоч і мають неточності
9 Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією.
Високий 10 Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення
11 Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв’язує проблеми
12 Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях, самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обгрунтовані рішення

Критерії оцінювання письмових робіт:

Що виконав учень Відповідна кількість балів за завдання
Макси-мальний бал – 3 Макси-мальний бал – 2 Макси-мальний бал – 1
Отримав правильну відповідь і обгрунтував 3 бали 2 бали 1 бал
Отримав правильну відповідь, але вона недостатньо обгрунтована або розв’язання містить незначні недоліки 2,5 бали 1,5 бали 0,5 бала
Отримав відповідь, записав правильний хід розв’язування завдання, але в процесі розв’язування допустив помилку обчислювального або логічного характеру 2 бали
Суттєво наблизився до правильного кінцевого результату або в результаті знайшов лише частину правильної відповіді 1,5 бали 1 бал
Розпочав розв’язувати завдання правильно, але в процесі розв’язування припустився помилки у застосуванні необхідного твердження чи формули 1 бал 0,5 бала
Лише розпочав правильно розв’язувати завдання або розпочав хибним шляхом, але в подальшому окремі етапи розв’язування виконав правильно 0,5 бала 0 балів
Розв’язування не відповідає жодному з наведених вище критеріїв 0 балів 0 балів

Оцінкою роботи є сума балів, отримана учнем за виконання кожного завдання окремо. Якщо сумою є неціле число балів, то користуємося правилом округлення.

Виправлення і закреслення в оформленні розв’язання завдань, якщо вони зроблені акуратно не є підставою для зниження оцінки.

Тематичне оцінювання здійснюється на основі поточного оцінювання із урахуванням проміжних (самостійні роботи) і тематичних (контрольні роботи) діагностичних зрізів.

Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів відображених у «Свідоцтві досягнень».

Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. Наприкінці курсу окремі підсумкові контрольні роботи не проводяться.

Оцінювання результатів навчання учнів 5 класу здійснюється у І семестрі за рівневою шкалою: В – високий, Д – достатній, С – середній, П – початковий; у ІІ семестрі та річне за 12-бальною шкалою – його результати позначають цифрами від 1 до 12.

Кiлькiсть переглядiв: 27

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.